Planering.

Ni vet ibland känns det som att man tappar greppet om tillvaron. Så känner jag just nu, man vill ju ändå gärna ha kontroll på saker och ting här i världen. Som vi pratat om i skolan, man vill kunna tro på att man kan förändra sin egen situation. Att man är herre i sitt eget hus så att säga.

Det känns inte direkt bekvämt att leva i en värld där hela ens tillvaro baseras på tur respektive otur. Att allt som händer är bortom ens egen kontroll och man får bara "roll with it" så att säga. Näe det funkar inte. Efter "ledigheten" när Junior var här har jag totalt tappat greppet.

Jag är förvirrad, lost, utan riktning eller styrsel eller plan. Jag älskar att planera, veta vad som händer framöver och pussla ihop min tillvaro så att jag får så mycket gjort som möjligt. Jotack. Vill ha en ny planeringskalender också. Men ikväll ska jag sätta mig och göra en plan. Ta tillbaka kontrollen över mitt liv. Skönt som fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0