Kollektivtrafik.

Nu sitter jag i Partille och dricker öl! Men det var inte det lättaste att komma hit vill jag lova. Eftersom det är fattiga tider och jag ska spara ihop till USA resan tänkte vi att kollektivtrafik framför taxi är att föredra. Jag planerar en resa på "reseplaneraren" på västtrafiks sida och ser att från torp till partille på 27 minuter. Jaha, skitbra tänker vi!

Dröm om vår förvåning när vi sitter på hållplats D Svingeln i 15 minuter och fryser för att bussen inte kommer. Jävla kollektivtrafik säger jag bara. Man kan inte lita på bussen, bara spårvagnar. Dit spårvagnen inte går är det fan inte värt att åka säger jag bara. Försöeker verkligen gilla bussen men den hjälper inte direkt till...

Nu ska vi nog dra ner på stan och ta en bärsa på Skål skulle jag tro. Tjipps.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0