ICQ, MSN, utveckling?

Shit kom på mig själv häromdagen att jag aldrig är inne på MSN, den är inte på autostart och jag glömmer bort att sätta på den av någon anledning. Frågan är var vi hamnat nu? Är det bloggarna som idag fyller det tidigare behovet av mänsklig interaktion på nätet? Jag erkänner att jag blev fundersam, tänkte tillbaka till den tid då ICQn var som störst, alla hade den och i alla fall för mig var den ett beroende.

Det var i stort sett det man gjorde på internet, chattade med sina kompisar. Minns att jag satt en hel julhelg och snackade med min gode vän på ICQn. Han ville väl undvika sin familj och vem vill inte det i tonåren? Jag bangade ju inte direkt. Alla dessa sena kvällar och nätter av djupa samtal. För det är ändå lättare på något sätt via datorn. Eller jag vet inte.

Sedan fasade MSN ut ICQn, jag minns så väl att jag aldrig minsann skulle byta och här sitter jag med "blinkningar", "foton" och "vibbar" ändå. Man följer väl strömmen till slut, viker sig för kollektivet. Och nu verkar det ha hänt igen. Eller växte man upp? Skaffade sig ett liv? Hittade ett nytt medium som substitut? Vad hände liksom för det var då inte längesen jag var MSN beroende i alla fall...

Kan vara dagens bloggar. Men då känns det på något sätt att det har gått mot en mer opersonlig utveckling vilket känns lite tråkigt. Vi kankse inte har tid att sitta och "chatta" med varandra längre, räcker med en snabb titt på bloggen för att hänga med i vad som händer i livet för ens vänner. Läskigt det där egentligen, dock tidssparande. Vad säger ni, är det en framgång eller tillbakagång?

Kommentarer
Postat av: Haley

Det kan väl ses ur olika synvinklar antar jag... till slut måste man avsluta sina blogginlägg och sluta blogga för dagen för annars blir det bara skuma spammningar. Till slut har man inte någonting att skriva om. På ICQ och MSN kan man dock hålla på och snacka om absout inte ett skit i tre timmar.

2008-03-18 @ 18:33:48
URL: http://holyhaley.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0