Hjärtsvikt! F1 säsongen begins.

Jävlar vilket lopp. Fantastisk start på säsongen, jag tror att denna kommer bli ännu mer spännande än förra. Haha knappt 7 bilar i mål (Barrichello kan bli diskad på grund av att han körde mot rött i och ur depån). Såfall blir det 6 godkända bilar i mål. Så många incidenter och krockar, tekniska fel och säkerhetsbilen ute mer än en gång. Jises mitt bakishjärta klarar ju inte av denna spänning.

Synd för min favorit Räikkönen som körde av 2 gånger för att bilen slutligen ska ge upp totalt när det är 5 varv kvar. Surt sa räven men vad gör man, han var ju inte direkt ensam. Dock är jag liksom kommentatorerna grymt glad för Nico Rosbergs skull då han äntligen fick sig en pallplats. En välförtjänt sådan, på bekostnad av Kovalainen men ändå, det var många som förlorade på säkerhetsbilen.

Slutligen undrar jag om kommentatorerna gjorde bort sig? De sa att de är strax tillbaka trots att de var kvar och började mumla om konstiga saker, som att de inte trodde att vi kunde höra. Typ hur förarna pissar och så vidare. Mystiskt var det men lite bakis-skoj för mig.

Ahh F1 säsongen är igång vilket innebär att jag kan börja supa igen. Bakisnöje nr 1 att kolla på bilar som åker runt runt runt...


Update: Läste just på hemsidan att Barrichello blev diskad och Räikkönen får en poäng. Bra där ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0