Funderingar.

Ja ibland har jag mina ljusa stunder av djupa funderingar. Idag är en sådan dag, vad som triggade allt är att jag har börjat kolla på One Tree Hill säsong 5. Tydligen är detta en säsong som börjar när alla har gått färdigt college och "kommer tillbaka" vuxna. Deras förväntninar, drömmar och planer samt hur allt utvecklade sig, mestdels emot hur de hade föreställt sig att livet skulle vara. Det fick mig att tänka på var jag och de omkring mig står nu.

På ett sätt känns det som att vi alltid har varit och fortfarande är unga, respektlösa, busiga och oansvariga ungdomar. Men så är ju inte fallet, egentligen är vi nu vuxna, vi lever vuxna liv. Vissa av oss delar livet med någon annan vilket ställer helt andra krav, vissa ensamma, vissa på håll. Vi har arbeten, vi tjänar pengar och lever i vardagen med allt vad den innebär. Massor med ansvar och tråkiga saker som måste göras som tvätt, disk, matlagning, räkningar. Jag känner mig nästan överväldigad.

För innerst inne är jag fortfarande den rebelliska svartrockaren jag var på högstadiet. Jag flyttade hela mitt liv 100 mil för lite mer än 1 månad sen och jag har fortfarande inte förstått det. På ett sätt sitter jag fast mitt emellan, för jag studerar fortfarande vilket innebär att jag inte har kastats ut i den hårda verkligheten på riktigt än. Men min tid kommer, tidigare än jag kan föreställa mig skulle jag tro eftersom veckorna bara rusar fram nu. Vardag. Är detta livet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0