Fotbolls-EM.

Fotboll är ett dilemma för mig, för om det inte är typ landslaget (som engagerar mig på ett patriotiskt plan) eller riktigt bra lag som spelar så pallar jag inte att se. Min sambo är en "fotbollsnörd" och sitter bänkad framför alla matcher. Jag står inte ut! Fotboll är en så jävla tråkig sport att kolla på om det är dåliga lag eller lag som presterar dåligt. Under Frankrike - Rumänien matchen blev jag så uttråkad att jag samtidigt slog på "The Pussycat Dolls - Girlicious" på datorn för att undvika att somna...

Jag håller med dig PP att Frankrike kan dra för det var tamefan den tråkigaste matchen jag sett på länge. Fyfan. Imorgon smäller det. Trots att jag inte tror att Sverige har en sportkeps chans att vinna EM kommer jag sitta bänkad, dricka öl och skrika på dommaren tills min röst är hes. För jag är en sportnörd. När Sverige spelar så älskar jag fotboll i alla dess operfekta former. Jag älskar Källströms felpassningar och Ljungbergs skador/filmningar/rullningar på gräsmattan. Jag älskar Zlatan oavsett om han gör mål eller inte och jag älskar Henke hur många straffar han än missar. Imorgon är jag full och kärleksfull med andra ord. See you then!

(Just nu älskar jag Holland, SATAN VILKET MÅL!!!! Fan dem vill vi inte möta...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0