Nyårsafton 2007.

Som vanligt kom sista dagen på året. Vanligen brukar man peppa upp och tagga till aldeles för hårt inför denna dag med uppstyrda middagar och festligheter. Det känns som att det ligger i luften att nyårsaftonens firande måste blir något utöver det vanliga. Som att någon övernaturlig kraft välsignar denna kväll för att den ska skänka maximalt med glädje och njutning.

Vi som lever i verkligheten vet ju att så är inte fallet. 9 nyårsaftnar av 10 överskattar man den extravaganta festen som ska äga rum och hela firandet blir till en stor fet platt pannkaka. That's right! Tur är väl då att man med åren samlar på sig erfarenheter och nya visdomar. Ni vet, så man slipper upprepa samma misstag mer än cirka 3 gågner i alla fall. Jag hade en jättetrevlig nyårsafton 2007! Ingen pangfest, inte århundradets skönaste fylla, inte mitt livs bästa ögonblick. "Bara" en skön kväll med god mat, god sprit och vänner :) Dessutom sprutade jag längst av alla!!!

Mat? Varm smörgåstårta till förrätt, pressad potatis och ungsbakad lax med pepparsås till huvudrätt, varm glasstårta med maränger och chokladsås till efterrätt. Till "kvällsfika" blev det ostbricka med kex och vindruvor. Dryck? Daquiris, öl, vin, mer öl, skumpa. Mumma! Underhållning då? Guitar Hero, TP, Monkans lustiga frågespel, Wii (simning opch häcklöpning). Sällskap? Anders, Axel/K - Mannen, Joel, Monkan, Ullis och jag till middag, sedan joinade av Lisa & Cissi samt Mannen med stort M (jag börjar gilla det uttrycket).

Vem skulle inte vara nöjd med en sådan kväll? Dessutom gjorde grabbarna allt köksjobb. Yeah.

image121

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0