Jag är inte rädd, jag kan flyga!

Flyget är alltid en upplevelse, i alla fall för mig. Jag lyckas alltid få some action på flygplatsen och idag var inget undantag. Det börjar bra med skjuts till Landvetter för att så fort jag sätter min fot på flygplatsmark gå rätt åt pipsvängen. Steg 1: Jag tappar knappen på mina redan lösa byxor, detta leder till att paniken börjar sprida sig i min hjärna. Situationen räddas dock av en lång jacka och rejäla hipsters. Pjuh. Då går vi vidare till säkerhetskontrollen. Det är ytterst sällan jag vandrar självsäkert genom den utan komplikationer. Den här gången var inte ett av dessa undantag. Jag piper. Jag går igen. Jag piper. Jag tar av mig skorna. Jag piper. Jag börjar få panik eftersom jag itne har något skärp eller smycken etc. När svettpärlorna börjar rinna från pannan kommer jag på det. Knäskyddet! Slapp strippa men blev rejält visiterad och under hela proceduren tänkte jag att om hon tar i för hårt kring byxorna står jag med rumpan bar i Göteborg...

Väl på planet är det jag, massor av "business men" i kostymer och en unge, vet dock inte vart den sitter, hoppas att det är ett tyst exemplar. Min granne tvärs över gången bjöd på en lustig iakttagelse. Det pågår nämligen vuxenpaxning på det här planet. You heard me! En 50 + gubbe ("business man" i kostym) sitter och paxar 2 platser brevid sig. Det verkar bli ett fullsatt plan och många frågar om det är ledigt, det lustiga är alla onda blickar gubben fick av sina medpassagerare när han förklarade att han "väntar på 2 kollegor".

När man på dessa "free seating" flyg frågar om det är ledigt förväntar man sig inte ett nej, eftersom det egentligen är mest en artighetsfras. Personligen anser jag att det är fjantigt att paxa platser på ett 40 minuters flyg, drog liksom ner den coola "business man" i kostym imagen. Dock var reaktionerna lustiga att beskåda måste jag erkänna ;P Värt att tilläggas är att han bara hade 1 kollega, paxade 2 platser så att de skulle ha ett fritt säte att breda ut sina gubbrövar på. När planet ska lyfta vägrar de stänga av sina palmpilot/mobil/dator mojänger också. Flygvärdinnan fick säga till 2 gånger. Humor :)

Sist men inte minst, barn på flyget. Jag vet att det är ett uttjatat ämne men om de ska leva om under hela flygresan borde vi andra få ha ppå mp3 spelarna under hela flygningen så att vi slipper höra eländet. That's that!

ps. Jag ska bli "business woman" i kostym. Då har man tydligen helt egna regler att följa motför gemene man.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0