Den Polska avundsjukan.

Eftersom det pratas mycket om den Svenska Avundsjukan på alla bloggar tänkte jag (som född Polack) ta upp den Polska avundsjukan eftersom det är den som är mitt arv. Den svenska avundsjukan är ju som bekant väl påtaglig när  det går väldigt bra för någon och man missunnar denna person det genom att klaga och racka ner.

Den polska avundsjukan är annorlunda. Där är vi bara normalt, rätt och slätt avundsjuka. Klart som fan att man blir avundsjuk när någon lyckas med något eller blir rik! Vem vill inte bli rik? De som säger att de inte vill ha pengar hycklar. Vi vet ju alla vad jag tycker om hycklare, har väl varit på tapeten både en to tri gånger. Så genom den polska avundsjukan missunnar man inte andra saker. Men man vill ju bra gärna ha dem själv ändå!

Kommentarer
Postat av: Monkan

diggar den polska avundsjukan, kan även jag tillämpa den??

2008-01-17 @ 21:39:34
URL: http://enligtmonkan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0