Berlin: The Friday

En resa till Tyskland kan bara påbörjas på ett sätt. Men en tysk öl. I give you Fransiskaner Weissbier. Mums!

Vi anlände i vanlig ordning för att upptäcka att det pågår Strejk i Berlin. Detta innebär att inga bussar eller tunnelbanor fungerar. Man tacka så mycket! Inte mer med det, finns ju taxi och det är faktiskt inte så dyrt i Tyskland upptäckte vi ;P Efter lite vila, musöppnare och chips insåg jag att mat är på tapeten så vi tog en S-Bahn till Unter den Linden och började "strosa", efter en timmes strosande i Berlins dödaste kvarter höll jag på att dö av hunger och skavsår så vi tog en taxi och ban honom köra oss dit det finns mat och barer.

Vi landade på Orangenstrasse och en jättemysig bar med sjukt god mat! Efter det blev det lite drinkar på Club39, hur goda coladas och daquiris som hellst, mums mums! Vi avslutade kvällen med ett besök på hårdrocksbaren vi upptäckte förra året, Last Cathedral på Schönhauser Allee. Där fick jag återuppleva min högstadietid med en kavalkad av gamla mysiga hits. God Hefeweisse öl också. Gillar mer och mer!

Något jag länge funderat på är varför hårdrocksbrudar är heta i sina tighta svarta kort korta fodral medan killarna till majoriteten är feta och utspökade till fladdermöss/batman? Hur kommer det sig?

image192


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0