Berlin: Saturday Night

Vi tog tunnelbanan till Orangenburg Tor och började strosa, slutligen föll valet på en Irländsk Pub (alltid totally FAB!) med mycket sport, mycket män, sjukt gott kött och härlig stämning. Där åt vi och sedan vid 22 började kareoken dra igång! Blev ett jävla hålligång! Efter ett X antal hefewiesse bärs blev jag både av med min värdighet och rörlighet.

Först åker knät åt pipsvängen på grund av att något fyllo har spillt öl på backen. Mina ben särar på sig och jag gör en exakt kopia av "Bambi på hal is". Mitt i fumlandet och tumlandet på väg mot marken nockar jag en irländares öl också så jag landar på röven med extremt knäsmärta i en öl-pöl. Japp. Jag ville mest springa därifrån men alla män skulle lyfta upp mig och oroat fråga hur det gick. "Fine just fine!" sade jag och praktiskt taget kröp därifrån på alla 4 med smärtan strålandes ur ansiktet. Man är väl svensk!?

Sedan sjunger jag, karl samt en oidentifierad tysk kille Poison med Alice Cooper. Baren var smockad, behöver jag kommentera ytterligare? No no no...

Nattens suraste händelse är väl att taxichaffisen missförstår min totalt fabulousa tyska. Det finns tydligen 2 gator i Berlin som praktiskt taget heter likadant, StrEsmannstrasse och StrAsmannstrasse. Vi bodde på Stresmannstrasse och chaffisen körde till Strasmann som ligger i andra änden av stan. Sedan fick JAG skäll för att jag sade fel och en lektion i tyskt uttal av gatnamn av taxichaffisen. Jag ville döda jag är för fan turist. Och jag sade STREEEEESEEEEMAANNNSTRASSE!!! STREEEESSSEEEE!!!! Han suckade djupt hela vägen tillbaka men vi kom hem för rätt pris med en extra sightseeingrunda.

image194
Ps. Jag älskar det Tyska ordet "Bahnhof". Det låter så tyskt och så manligt! BAHNHOF! Mmm me like.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0