Mon Dieu.

Jag har en ny gud. Eller nygammal kanske man skulle säga. Fjodor Dostojevskij mina damer och herrar. Den här mannen skriver så genialiskt att jag vill komma i brallan för varje mening han delger mig. Det är en sådan upplyftande experience att följa med i hans genialiska tankegångar.

Och hur han formulerar sig! Jises jag önskar jag hade hans gåva att uttrycka mig, då jävlar hade ni fått njuta på allvar mina kära läsare. Bröderna Karamazov håller måttet med råge för stunden, är några ynka kapitel in. Vill inte stressa, vill insupa varje mening, ord, bokstavskombination med full uppmärksamhet.

Fjodor är min Gud. Han borde vara er också! Alla hans verk är litterära mästerverk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0