Ehhh...va?

Dagens humor är ett program på typ ettan eller tvåan jag kollade på för en stund sen. Typ tre vuxna "gamlingar" som sitter och debbatterar om internet och dess farligheter. Att föräldrar och skola måste ta ansvar för att "utbilda" dagens barn och ungdomar i hur man säkert använder sig av nätet.

Herregud! Bara för att man är under 18 är man inte efterbliven? Vad fan vet ni om internet egentligen!? Jag är uppvuxen med fenomenet och använder det flitigt. Tycker att det är ett utomordentligt medium att få uttrycka sina åsikter och sprida sina tankar samt hålla kontakten med människor som man känner men inte bor nära längre. Som med allt annat i livet måste man göra misstag för att lära sig och utvecklas på egen hand. Sedan är det väl självklart att det är upp till föräldrarna att se till att ungen ser skillnad på rätt och fel och har någon slags moralisk kompass.

Förövrigt kan man kringgå alla "blockader" av sajter som youtube, facebook osv. Haha ni gamlingar är så jävla efter så jag blir nästan förbannad. Orka predika, ta emot utvecklingen istället. Lär er av den! Jag menar vi bromsar väl fan inte evolutionen också?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0