The kååååårv-girls!

Det var en gång ett café som hette "Café Hörnan". Det var beläget på COOP Forum på Ersboda och den större andeles av intäkter stod korven för. Det fanns 4 tjejer som jobbade där under caféets storhetstid och de var ansvarstagande, festliga, effektiva och helt enkelt grymma på korvhanteringen! Jag hade äran att extrajobba med dessa fantastiska kvinnor ungefär mellan 2001-2003, deras namn är Lisa, Lina och Vickis. Men som med alla framgångssagor har de ett slut, alla slutade eftersom och Korvmojjen blev ett minne blott.

Men vi umgås fortfarande och jag måste säga att det är nästan läskigt att träffas nuförtiden under civiliserade former som "knytkalas". Trots att jag lever i min drömvärld om att jag fortfarande är tonåring så märks det att vi alla har blivit vuxna från den där tiden i korvmojjen på gymnasiet. Diskussioner om politik, miljö och diverse viktiga ämnen ;P Fascinerande! Även om vi inte ses så ofta har vi alltid lika roligt tilsammans och det är jag himla glad för. Vissa människor kommer finnas mer eller mindre vid ens sida for a long long time....

image67



Alla fyra stjärnor i sitt esse!

Lisa, Vickis, Lina, Jag



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0