Stort uppsving en måndag!

Måste berätta att idag va lite bättre än andra dagar! Har gjort lite framsteg också, kryckade ett varv runt huset och det gick rätt bra. Har ont nu men ja tog mig fram damnit!!! Fortfarande som att jag går på två styltor men som Monica sa har jag 2 styltor just nu, dock en med gångjärn! ;)

En filosofisk tanke, omega tecknet --> ω ser ut som en liiiiten liten stjärt! ;)

Läste ut sista boken i Dark Tower serien igår, är nästan lite ledsen att lämna denna långa historia bakom mig som varit med mig i typ 1½ år nu, kommer sakna Roland och hans kompanjoner. Är fortfarande förvirrad över slutet, vet inte om jag gillar det eller inte men det var det rätta och ett genialiskt drag.

"You are the grim, goal oriented ones who will not believe that the joy is in the journey rather than the destination no matter how many times it has been proven to you. You are the unfortunate ones who still get the lovemaking all confused with the paltry squirt that comes to end the lovemaking (the orgasm is, after all, God's way of telling us we've finished, at least for the time being, and should go to sleep)."

- Stephen King

Mycket kloka ord, det är alltför ofta vi är fokuserade på målet att vi missar upplevelsen av vägen dit. Hoppas ni får er en tankeställare, det fick i alla fall jag. Det är ju resan som är det egentliga målet, det är väl det livet handlar om? Målet är ju kort och gott döden för oss alla men livet som är vägen dit är väl den egentliga resan man ska fokusera på? Så man ska kankse sluta göra upp tusentals planer om vad man ska/vill/kommer att göra eller spekulera i hur saker och ting kommer eller inte kommer att uveckla sig utan stanna till och fokusera på nuet och det vi faktiskt upplever för stunden. För om man bara "lever av" sina dagar drömmandes om ett mål längre fram riskerar man inte bara besvikelse utan missa själva resan dit och det är det som är livet.

Så jag ska sluta jämra mig över mitt jävla ben och sova av dagarna tills den dagen jag kan gå och springa igen kommer, utan istället försöka ta tillvara på den mängd tid jag har fått som konsekvens av det här och använda den till att göra saker jag inte hinner annars. Det må vara plågsamt med invaliditeten och att min repertoar av saker jag kan göra är begränsad men jag kommer säkert lära mig något av denna upplevelse, and add a new brickstone to the foundation that is me.

Kommentarer
Postat av: Josie

Mkt kloka ord sötnos! :)

2007-10-30 @ 08:47:34
URL: http://frokenornbjar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0