Sjukan del 1, Operation

05.50 masar man sig upp ur sängen tisdagen den 23e oktober för att utföra en såkallad dubbeldusch. Inte jättefräsigt eftersom man fryser på morgonen (jag i alla fall) och det ska skrubbas in, lukten skulle jag beskriva som sprit eller aceton. Men vad gör man inte för att slippa vara invalid? Pappa kör mig till sjukan och jag är på avdelningen ca 06.50, "checkar in", byter om till sjukt heta grandma-boxer-trosor som går upp till brösten. YEAH! Ligger, läser och har hyfsat tråkigt till 07.30 då jävlar blir det action! Ska visst både hinna med L-G (doktor 1) och narkosläkaren innan operationen. Får ta med allt pick och pack också så jag framstår som en sjukhus nomad :P

Efter allt det där var avklarat fick man ta en snabb titt in på uppvaket och låsa in grejerna där för att sedan köras till operationssalen. Där möter jag kanske årets festligaste narkosläkare som skämtade och munhöggs med mig ett bra tag. Dock har jag kassa, eller små, blodkärl så att sätta droppål var en minst sagt trevlig upplevelse, han pajja några kärl på ovansidan av vänster hand för att slutligen lyckas trycka in en nål i vänster armveck, lite snett men det gör inget för jag minns inte så mycket mer eftersom de då spruta in sömnmedlet och plötsligt blev det svart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0