Italien och Franska Rivieran med honey, 2007, del 5 av 7

Från Venedig tog vi vår nya brum brum (den krockade bilen gick inge bra att köra!) och körde till Nice i Frankrike. Jag menar vem vill tacka nej till lite Fransk Riviera? Personligen hade jag varit i Cannes förut, 2 veckor, och bara tvärt besökt Nice, bara en kväll. Så det var roligt att uppleva Nice på riktigt i några dagar. Tyckte faktiskt om denna stad för som vanligt gillar jag och mannen när det händer grejer och sådär men det var även skönt att skippa hela den här "sightseeing" grejen. Vi satsade på sol och bad hela dagarna och sen på kvällen gick vi runt lite på gamla stan, gågatorna och strandpromenaden. Vissa har problem med Nice stenstränder men jag tyckte faktiskt det var skönt! Ingen sand överallt!! ;) Dock var det jobbigt när stenarna ner mot vattnet var stora, har lite känsliga fötter. Men vi tog bilen och åkte lite längre bortåt mot Cannes och där fanns stenstränder med små fina sköna stenar. Värt att noteras är att vattnet var varmt, jätteblått, klart, super-rent och schyssta vågor!


image53

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0