A dejt or not a dejt, that's the question.

Kom på att jag glömde ta med en av mina funderingar idag, en djup jävel! Vad är en dejt? Själv tycker jag dejter är läbbiga och enligt min personliga definition har jag varit på typ en i mitt liv (sjukt misslyckad och den ledde väl till dejt-skräcken). Pratade med en god vän dag och han sade att han skulle på dejt. Klart jag frågade vad han ska göra? Då svarar han se på film. Räknas fara hem till nån och se film som en dejt måste jag varit på hundratals dejter! Det var en sjukt läskig och skrämmande tanke. Så vad räknas som en dejt? För det första anser jag att en dejt ska vara något som båda parter är medvetna om att det är (en dejt alltså!). Sedan ska detta gärna ske i en neutral och "public" miljö för att räknas just till denna kategori. Så för min mentala hälsas välmående räknar jag inte filmkvällar på någons pojk/flick -rum som en dejt! Men det kanske är en smyg-dejt? Kan det vara så att större delen av Umeås befolkning smyg-dejtar!? Visst tåls det att funderas på...


Kommentarer
Postat av: Josie

bra funderingar, håller med dig allt. åka o se film hos nån är ikket någon dejt. dejtar gör man in public, o de är bland de värsta som finns. fifan!!

2007-10-09 @ 23:25:32
URL: http://frokenornbjar.blogg.se
Postat av: Monkan

filmkväll är filmkväll, den besudlar man inte med ett så fult ord som dejt..

2007-10-10 @ 00:11:13
Postat av: Joel

Som sakkunnig expert i frågan så är filmkväll överhuvudtaget ett dåligt upplägg för en lyckad dejt, såvida inte båda två är dövstumma. Det ger inte så mycket rum för en bra konversation! :P

2007-10-10 @ 07:28:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0