Ytterligare ny kärlek!

Idag gjorde jag något som verkligen skiljer denna dag från andra. Jag avstod dagens avsnitt av Days för att jag var totalt förtrollad av en bok som jag inte kunde sluta läsa. Mina nya kärlek som ska fylla tomrummet efter Dark Tower serien är Phillip Pullmans 3 boks serie om Lyra och hennes äventyr. The Golden Compass, The Subtle Knife och The Amber Spyglass. Är helt fast! Börjar värma upp mer och mer för fantasy böcker, de säger trots allt mycket mer än man förstår vid första anblicken. Det är som skönt att för en stund fly sin tillvaro och tillbringa lite tid i en helt annan och mer spännande värld. Särskilt med tanke på att min värld är väldigt o-spännande just nu. Problemet är att jag ska börja på sista boken redan nu så man kanske måste se sig om efter nästa projekt ;P



Idag har jag även varit duktig och börjat på hemtentan. Nästan helt klar med första frågan (av 3), funderar starkt på att faktiskt göra klart den. Är inte speciellt nöjd för stunden men får väl återkomma till första delen när man har fått sova på saken. I och för sig är jag aldrig nöjd med det jag skriver men den här gången är jag sjukt missnöjd faktiskt. Är rädd att jag har fastnat i en ond cirkel och det kommer sluta med att jag skriver om hela skiten ändå. Men men känns bra att man är en bit på vägen i alla fall! Idol ikväll? Ps. Jag fick smaka en klunk vin idag efter hårda övertalningar (pappa är rädd om min hälsa!!) och det var så gott så gott!! Graham Beck, från Sydafrika.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0