Reliabilitet kontra validitet.

Idag har jag gjort min ansträngning redan. Tycker jag i alla fall! Var på föreläsning imorse, 8-10, dock övergav Axelmannen mig med all rätt efter en timme. Trodde denna föreläsning skulle vara värd men icket. Vissa föreläsare är helt värdelösa oavsett vad de föreläser om. Pallar inte tanten! För att sammanfatta det hela så hade hennes exempel som skulle förklara dessa begrepp extremt låg validitet. Tyckte jag var lite roligt ;)

Bjöd Joel på kaffe också, så dagens goda gärning är slutförd! Halleluja känner mig som ett helgon. När jag väntade på Taxi-Pappa läste jag i näst sista Harry Potter boken. Ja ni läste rätt. Mitt minne är inte vad det en gång varit så jag måste fräscha upp det genom att läsa näst sista boken innan jag ger mig i kast med sista.

Dagens citat: "Syns ju ganska tydligt om de inte får upp den!" - The Bitch

(Det dillades även ganska friskt om ridning, vem som red och vem som blev riden och hur det skulle bedömas, men den diskussionen är svår att återge. You had to be there.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0