Quentin Tarantino.

En av mina favorita regissörer är Quentin Tarantino och jag måste slå ett slag för hans filmer. Ni som föredrar romaniska komedier som genre lär kankse inte uppskatta hans filmer men om man inte är speciellt känslig som tittare kan man uppskatta den här mannen. Många filmer är upplagda på speciella sätt och med mer eller mindre sjuk handling, vilket spetsar till upplevelsen! Mina personliga favoriter som står i DVD hyllan är Kill Bill Vol.1 och Kill Bill Vol.2.
image66

Men han har som sagt andra bla filmer jag kan se om och om igen som Pulp Fiction som är en tidlös klassiker, Reservoir Dogs med en minst sagt speciell utveckling av intrigen och Sin City där han är gäst regissör.
image67

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0