Någon fler än jag som är frälst av Sagan Om Ringen?

Vet att det här är gamla nyheter men när jag tänker på mina 3 extended version filmer som ligger i någon flyttlåda blev jag sugen att slå ett slag för Tolkien. Detta på grund av i mitt nuvarande väldigt tråkiga stillasittande tillstånd gärna skulle tagit mig en tripp till den förtrollande världen. Verklighetsflykt är verkligen min grej om det så är böcker eller film.

Jag är ingen hycklare så jag erkänner, försökte läsa boken men efter första tappade jag sugen eftersom ja tyckte den var sjukt seg och utdragen. För lite action för mig helt enkelt! Men jag älskar filmerna, sjukt vackert gjort och så har jag en hemlig crush på både Legolas och Aragorn. Sorry honey men så är det ;P

Längesen jag var på bio nu, finns det något värt att se? Tills dess att jag får plats med benet i biosalongen får jag nöja mig med dvds. Kanske beställa hem något nytt? Favoritsajten är Discshop, mycket stort urval och har för mig fungerat bra med leveranser etc.


Fellowship Of The Ring ---------- The Two Towers ---------- The Return Of The King

image71

Skulle även vilja slå ett slag för filmmusiken här, soundtracken till alla tre filmerna är totalt fabulous! Mitt favorit soundtrack av de tre måste dock vara The Two Towers, mycket pampig action!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0