New York, New York.

Start spreading the news
I'm leaving today
I want to be a part of it, New York, New York
These vagabond shoes
Are longing to stray
And make a brand new start of it
New York, New York
I want to wake up in the city that never sleeps
To find I'm king of the hill, top of the heap
These little town blues
Are melting away
I'll make a brand new start of it
In old New York
If I can make it there
I'll make it anywhere
It's up to you, New York, New York.


Ja då har man gjort comeback till kanske världens bästa stad, New York. Det är faktiskt min hittils absoluta favoritdstad i världen för jag har alltid så roligt där och trots att detta var andra besöket fick ja oändlingt många nya intryck i min sönderstekta hjärna ;P Man kan verkligen säga att vi hade tur med vädret för det var soligt och fint men samtidigt blåste det så man smälte inte bort och kunde nyttja dagarna till att strosa omkring. Resan började med att visatte oss på en Chinese-Bus som gasade oss till New York på ungefär 1 h 40 min, mycket bra fart! När vi kom fram tog vi oss en äkta Yellow-Cab till hotellet och gjorde oss hemmastadda för att ge oss ut och utforska omgivningarna.

Efter ett bra tags promenerande och lite fotografier, plus att jag inser att jag har glömt att ladda min kamera vilket i sin tur innebär att jag har väldigt få bilder från denna underbara stad, men Josie & Junior har fler så ja ska lägga upp mer här senare. I alla fall var vi varma, törstiga och trötta så vi besökte såklart en Irish Pub för lite alkoholhaltiga drycker och samtidigt kolla lite baseboll (det var en sportpub hur tur har man inte ibland?). Efter en öl, lite baseboll och grymt skn musik gav vi oss iväg till vårt Manhattan hotel (38 th & Fashion Ave) för att fräscha upp och vila lite inför lördagskvällen.

Somn nämn ovan bodde vi hyfsat i smeten med tanke på att Times Square är på 42nd. Vi gav oss ut för att spana kvällen och jag upphör aldrig att förvånas över allt liv i NY en lördagkväll. Sjukt mycket folk ÖVERALLT, alla är på väg nånstans alla uteställen och restauranger är smockade, jag menar få ett middagsbord på Hard Rock Café hade varit en dröm hyfsat svår att uppfylla. Så vi nöjde oss med barhäng såklart ;) Värt att noteras var att vi hade världens bästa servitris på Hard Rock, och när vi gick börjde hon jaga oss för att vi hade betalat för mycket, vi sa "It's your tip!" och hon vart helt chockad och sa "Oh it's too much, are you sure?". Gud så söt! 2 Cosmopolitans senare var jag hyfsat i form (det är otroligt vad värmen gör en lättpåverkad) och vi strosade vidare uppåt längst Broadway och det var action på nästan varenda gata upp till Central Park.

Söndagen blev mest shopping vi var ute och gick i typ 7 timmar tills fötterna dog. Jag slog till på en assnyg Hard Rock Café tshirt och ett par quiksilver surfarshorts, Josie gick lös lite mera :P Söndagkvällen insöp vi sista unset av New York by night och på måndagen bar det av downtown till lower manhattan. Där gick jag och Junior på "Bodies - the exhibition" hur coolt som hellst en utställning med riktiga döda kroppar, muskler, skelett, nerver, blodkärl osv. Helt enkelt en fantastisk upplevelse, kolla in websidan: http://www.bodiestheexhibition.com/bodies.html

Sist men inte minst åkte vi på en båttur för att spana in Frihetsgudinnan lite närmre, återigen dom andra två i sällskapet har betydligt bättre bilder än jag så det kommer upp efter nästa tripp men en liten försmak kommer här :)





image32

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0