"I love to hear you speak!"

Japp då var man i USA igen :) 2007's trip innehåller inte bara mig utan även mina två kära reskompanjoner, Junior & Josie. Junior för er alla som inte varit med och följt mig tillräckligt länge är min lillasyster. Efter färre om och men än man kunde ha föreställt sig var vi inne i The land of opportunity, United States of America. Vi lyckades ta oss på pendeltågen och till morsans mysiga tvåa i Fox Chase. Redan första dagen efter att vi hade anlänt och dött rätt tidigt på kvällen bestämde vi oss för att dra ner Downtown och checka in vad Philadelphias centrum hade att erbjuda. Vi steg på pendeltåget och satte upp våra biljetter. Vår ursprungliga plan var att gå runt i Old City och kolla på sevärdheter men det slutade med att vi mest planlöst gick runt och missade alla typ :) Satte oss ner på en sushi restaurang för lunch (jävligt gott) och efter det köpte en Starbucks Coffe to go och satte oss i Washington Square parken och avnjöt denna dryck. Vädret var fint men inte alltför varmt så vi låg där och läste lite och hade det mysigt. Jag är förövrigt segast på att dricka kaffe tydligen. Jaha?

Vi såg lite film och lyckades hålla oss vakna en timme längre än föregående kväll. Hurra!!!

Nästkommande kväll hyrde vi film på Blockbuster, det gick inte skitfort att välja när 3 starka viljor ska komma samman men det slutade med The Holiday och Little Children. När vi stod där och försökte komma överens och argumentera och håna varandra kom det fram några amerikanska boys och frågade vart vi va ifrån. Tydligen, they love to hear us speak :P Vi såg The Holiday på kvällen och den var faktiskt riktigt bra, hur rolig som hellst och ja det kom lite vätska ur högra ögat men bara lite :)

image23

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0