Välkommen 2007.

Före kvällen:

Jag och min kära sambo Josse satsade fullt ut med en lyxig nyårsmiddan bestående av Cosmopolitans, vin, hummer och vaniljglass med varm hjortronsylt. Det var riktigt smarrigt dock innebar hummer en och annan utmaning. Dels hade jag problem att dissikera den när den tittade på mig med sina äckliga ögon (och Josse hela tiden skrämde mig) och dels att skalet var väldigt hårt och svårt att arbeta med. Detta problem löste vi som äkta norrlänningar enom att ta fram hammaren och banka sönder hummer. Fungerade skitbra! Men man kan nog konstatera att färdigskalat kankse är att föredra nästa gång, jag menar man vill ju inte se kossan styckas när man äter köttbullar.

Haklapp och hammare rekomenderas starkt vid förtäring av hummer.

159905-5

Under kvällen:

Efter middagen fick vi besök av glada Anna och Monkan i klänning(!!) från vår kära klass. Vi tog oss nå drinkar och samtalade om det ena och det andra för att sedan styra kosan mot Ersboda i Monkans volvo. Det blir en himla glad överraskning då festen har bra fart och ett riktigt lustigt startfält! Många kändisar sådant gillar vi. Toppformen nåddes lagomt till 12 slaget då det bar av ut på baksidan för att skjuta upp/beskåda rakter och spruta/dricka skumpa, personligen trodde jag skumpan var till att drickas men ack så fel jag hade. I all iver över att spruta skumpa riktade Josse den mot mig och spruta upp hela sjuan i mitt ansikte för att sedan kommentera "Jag har alltid velat göra sådär!". Ja spruta på fotografen gör det. Rakterna våra gick typ inte iväg men vi fick i alla fall uppleva bra sprut på champagnen.

Skumpa i ögat är ej att rekommenderas då det svider en eller två aningar.


159905-4


På natten:

När saker och ting började att dö av på Ersboda (och att spriten tog slut) kände vi att det var dags att styra kosan vidare. Så vi tog vårt pick och pack och ringde vår gode vän Silen som börnade oss vidare till en fest på Fridhem. När jag väl kom in där kände jag mig ungefär 100 år gammal och extremt normal men det var inte helt värdelöst. Träffa Chefen och senare satt och samtalade med en gammal ersboding om böcker och femninism (hrrm viktigt med intellektuella samtal på dyngfyllan) över en rosa pantern drink. När den var slut kände jag att my work here was done och drog mig hem till mitt ljuva Ålidhem nångång efter 03. Däckade härligt i min sköna säng med alla kläderna på (som det ska vara på ett nyår) efter att ha beskådat årets festligaste dans. Bra kväll helt enkelt! Jusstja, snodde med mig en blinkande iskub, fast den blinkar inte längre. Buhu.

Att rekommenderas: en härlig vän som är nykter och kör på nyårsafton.

2007s första klockrena citat: "Nordmaling, ät bajs! Rid mig! Godnatt!" - Simon Jonasson 1 Jan 07, 03:57

Det är fan hett med kavaj, skjorta och slips. :) Grrr...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0