Nu är det slut :(

Jag läste ut sista Harry Potter boken idag. Började igår och blev så fast att jag slukade den hel direkt. Var tvungen att veta, var tvungen att fortsätta. Kunde inte stålsätta mig! Vilken kraft den har. Rekommenderar alla mina följeslagare som gett sig på Harry böckerna att ta tag i saken och dyka ner i boken direkt! Ni kommer inte bli besvikna.

Är lite ledsen att resan kommit till sitt slut. Dessa böcker är i stort sett en del av min uppväxt. När jag började läsa dem var jag inte speciellt gammal. Det som är häftigt tycker jag är att böckerna har växt och mognat i takt med min egen uppväxt. Tror många håller med mig om att de senaste är mer mogna och mörkare till både ton och innehåll. Vet inte hur dagens "barn" kommer uppfatta dem men för min egen del måste jag säga att det har varit en fantastisk upplevelse att växa upp tillsammans med Harry Potter.

Som sagt många gånger tidigare är själva resan viktigare än målet. Det är ingen klyscha! Om det inte hade varit så hade du väl inte fortsatt läsa, uppleva och förundras. Att vara klar med en bok eller serie är som antiklimax, man har uppnått målet men känner samtidigt sorg över att resan är över. Därför hatar jag böcker med dåliga och ogenomtänkta slut. Den här är inte en av dem.

image98

Bild från CDON

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0