Det stora Blogg-kriget.

Efter att ha surfat runt lite på olika bloggar (ja jag har inget liv) så är jag rentav fascinerad. Det pågår ju värsta bloggkriget överallt! Tydligen måste man skriva väldigt provocerande inlägg och verka helt puckad för att få läsare (verkar den allmänna uppfattningen vara bland många). Sedan alla som kommer med elaka kommentarer, fan över 70 % av kommentarerna i dessa bloggar är ju negativa! Är det här resultatet av yttrandesfrihet? Kan vi inte använda den till något vettigt?

Jag trodde då man bloggade för sin egen skull, för att man tycker det är roligt. Det gör då i alla fall jag. Är stolt över mina i snitt 12 läsare som tydligen gillar mig ändå trots att jag inte klankar ner på andra för att provocera och inte är extremt besatt av mitt yttre.

Är faktiskt fascinerad över vissa saker vissa skriver men hoppas för allas bästa (och för att våga tro på att världen inte är på väg utför) att de bara skriver sådant för att provocera. För om det är "tjejernas ansvar att vara måna om sitt yttre" så vet jag faktiskt inte vart vi är på väg i ärlighetens namn. Jag kan då med all säkerhet säga att mina vänner inte umgås med mig på grund av mina mascara beklädda ögonfransar eller slående skönhet! Tur är väl det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0