Att duscha eller icket duscha. Det är frågan.

Har haft en intressant dusch diskussion med morsan idag. Hon är en trogen anhängare av "duscha varje dag" skaran medan jag är lite mer slapphänt och anser att det är nästintill sjukigt att duscha varje dag. Varannan räcker gott och väl (om ens det ibland haha jag ska inte ljuga). Självklart är jag med på att luktar man dåligt ska man duscha, bakisdagen ska man duscha (då luktar man oftast inte mums filibabba) och även om man har tränat är duschen ett självklart moment. Men ligger jag och läser/ser tv en hel dag utan att göra något eller bli svttig/äcklig känner jag föga anledning att duscha bara för att.

Dessutom luktar jag inte dåligt tydligen ;P Men enligt mamma är det för att jag är ung. När man blir gammal börjar man lukta dåligt, undra om det är ett vetenskapligt faktum månntro? ;P Med alla fakta i bagaget drar jag slutsatsen att jag inte tänker förändra mina duschvanor. Än. När jag blir gammal, gaggig och illaluktande kan denna approach revideras!

Dagens ord: Samkväm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0